پایان نامه ارشد با موضوع بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

پایان نامه ارشد با موضوع بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

به تعداد 115 صفحه ورد قابل ویرایش

 

1. فصل اول مقدمه. 1

2فصل دوم مروري بر سيستم‌هاي تراكشن راه‌آهن.. 5

2‌.1‌ سیستم‌های تراکشن الکتریکی.. 6

2‌.1‌.1‌ محركه موتور DC.. 8

2‌.1‌.2‌ محرکه موتور AC.. 9

2‌.2‌ تراکشن دیزل الکتریک... 12

2‌.3‌ تراکشن هیبریدی.. 13

3فصل سوم مروری بر روش‌های بهینه‌سازی.. 15

3‌.1‌ بهینه‌سازی یک‌هدفه. 16

3‌.2‌ مفاهیم بنیادی در بهینه‌سازی چند‌هدفه. 17

3‌.3‌ جستجو و تصمیم‌گیری.. 21

3‌.4‌ مروری بر روش‌های مرسوم در بهینه‌سازی چند‌هدفه. 22

3‌.4‌.1‌ روش مجموع وزن‌دار22

3‌.4‌.2‌ روش مقیدسازی ε. 23

3‌.5‌ الگوریتم‌های تکاملی در بهینه‌سازی یک‌هدفه و چند‌هدفه. 24

3‌.5‌.1‌ الگوریتم بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds. 27

3‌.5‌.2‌ جستجوی چند‌هدفه. 32

3.5.3 الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی NSGA-II. 33

4.5.3 الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی MOPSO.. 38

4فصل چهارم مدل‌سازی حرکت قطار و توان تراکشن.. 44

4‌.1‌ فيزيك حركت وسايل نقليه. 45

4‌.1‌.1‌ آشنايي كلي.. 45

4‌.1‌.2‌ کشش سطحی.. 46

4‌.1‌.3 مقاومت قطار48

4‌.1‌.4‌ جرم موثر. 48

4‌.1‌.5‌ معادله عمومي حركت وسيله نقليه. 49

4‌.2‌ مدل‌سازي و شبيه‌سازي.. 49

4‌.2‌.1‌ سوييچ وضعيت وسايل نقليه. 50

4‌.2‌.2‌ ورودي‌های عملياتي.. 52

4‌.2‌.3‌ شبیه‌ساز حرکت قطار57

4‌.3‌ معادلات حالت و توابع هدف.. 58

5فصل پنجم بهینه‌سازی تراژکتوری سرعت قطار. 61

5‌.1‌ اصل بخش‌بندی مسیر و گراف سرعت... 63

5‌.2‌ ارائه یک استراتژی رانندگی کارآمد. 63

5‌.2‌.1‌ ساخت تراژکتوری سرعت.. 63

5‌.2‌.2‌ تعیین شاخص کنترل با ضریب آسایش مسافرین.. 65

5‌.3‌ پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه NSGA-II روی مساله مورد نظر. 68

5‌.3‌.1‌ تعیین جمعیت اولیه. 68

5‌.3‌.2‌ ابتکار در هدایت فرآیند جستجو. 69

5‌.3‌.3‌ تعیین برازندگی اعضای فرآیند بهینه‌سازی:69

5‌.4‌ پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه MOPSO روی مساله مورد نظر. 71

5.5‌ پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی یک‌هدفه KH روی مساله مورد نظر. 72

5‌.6‌ بیانی از مقاوم بودن در روش‌های بهینه‌سازی تکاملی.. 72

5‌.6‌.1‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی یک‌هدفه. 73

5‌.6‌.2‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی.. 74

5‌.7‌ مورد مطالعاتی.. 75

5‌.8‌ نتایج شبیه‌سازی و مقایسه. 76

5‌.8‌.1‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم NSGA-II. 77

5‌.8‌.2‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم MOPSO.. 78

5‌.8‌.3‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم KH.. 80

5‌.8‌.4‌ تراژکتوری‌های سرعت بهینه. 81

5‌.9‌ مقایسه نتایج با یک مرجع. 85

5‌.10‌ ارائه یک شیوه برای استفاده از روش‌های پیشنهادی.. 87

6فصل ششم بهبود کارایی سیستم تراکشن الکتریکی بوسیله کاهش عدم تعادل جریان و همزمان تامین توان راکتیو مورد نیاز. 89

6‌.1‌ ساختار کلی یک سیستم 2×25 کیلو ولت AC اتوترانسفورماتوری.. 90

6‌.2‌ عیب یابی سیستم و ارائه راه‌حل.. 91

6‌.3‌ اجرای SVC. 92

6‌.4‌ متعادل‌سازی جریان بار93

6‌.5‌ جبران‌سازی توان راکتیو. 94

6‌.6‌ تعریف مساله. 95

6‌.7‌ فرآیند بهینه‌سازی.. 95

6‌.8‌ نتایج و بررسی.. 96

7فصل هفتم نتيجه‌گيري و پیشنهادات... 102

منابع و مراجع.. 104

پيوست‌ها110


پایان نامه ارشد با موضوع بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی


/ 0 نظر / 9 بازدید